Umysł ludzki w dużej mierze składa się z procesów nieświadomych. Chcąc projektować i prowadzić efektywne procesy rozwoju kompetencji interpersonalnych warto jest, abyśmy uwzględniali w nich zjawisko nieświadomości. Zapraszam do obejrzenia mini-wykładu, w którym opisuję znaczenie nieświadomości w nauce tych kompetencji. Oglądając film dowiesz się między innymi:
Czym różni się świadoma, przedświadoma i nieświadoma część psychiki (W tej części zapraszam do myślowego eksperymentu, w którym jest szansa, że uda się tych trzech obszarów doświadczyć)?
Jakie są trzy ważne charakterystyki nieświadomej części umysłu?
Jakie wnioski i rekomendacje płyną z tych charakterystyk dla naszej trenerskiej pracy?
Dobrego oglądania. Mam nadzieję, że będzie to inspirujący i rozwojowych czas.
Cały film trwa: 40 minut
Zobacz też poprzednie filmy z serii:
- Wprowadzenie do serii mini-wykładów o zjawiskach psychicznego i nauce kompetencji interpersonalnych.
(Źródła inspiracji do nagrania całej serii; Różnice w nauce kompetencji interpersonalnych a uczeniu innych umiejętności; Znaczenie znajomości zjawisk życia psychicznego w nauce kompetencji interpresonalnych) - Odcinek 1. 5 zjawisk życia psychicznego mających wpływ na naukę kompetencji interpersonalnych.
(Przegląd z “lotu ptaka” pięciu charakterystyk życia psychicznego, które warto jest brać pod uwagę w pracy trenerskiej)