Nieświadomość odgrywa dużą rolę w procesie uczenia kompetencji interpersonalnych. Często stanowi granicę samorozwoju, narzuca nam utrwalone schematy zachowania, myślenia i czucia, oddziela nas od ważnych doświadczeń, ukrywa siły, które ograniczają nasze możliwości.
Pomagając drugiemu człowiekowi dostrzec to, co kryje się w nieświadomej dla części umysłu, otwieramy przed nim nowe przestrzenie doświadczenia i możliwości rozwoju.
Zapraszam do obejrzenia mini-wykładu, w którym opowiadam o tym, jakie warunki są niezbędne do tego, abyśmy mogli korzystać z dynamiki nieświadomości oraz jakimi drogami możemy do nieświadomego docierać.
Oglądając film dowiesz się między innymi:
Jakie są 4 niezbędne warunki, aby móc pracować z nieświadomym podczas szkoleń i procesów rozwoju kompetencji interpersonalnych?
Co to jest i z jakich części składa się poznanie konceptualne?
Jakim sposobem możemy poznawać nieświadomość drugiej osoby?
Dobrego oglądania. Mam nadzieję, że będzie to inspirujący i rozwojowych czas.
Cały film trwa: 24 minuty
Obejrzyj także:
- Wprowadzenie do serii mini-wykładów o zjawiskach psychicznego i nauce kompetencji interpersonalnych.
Źródła inspiracji do nagrania całej serii; Różnice w nauce kompetencji interpersonalnych a uczeniu innych umiejętności; Znaczenie znajomości zjawisk życia psychicznego w nauce kompetencji interpersonalnych.
- Odcinek 1. 5 zjawisk życia psychicznego mających wpływ na naukę kompetencji interpersonalnych.
Przegląd z “lotu ptaka” pięciu charakterystyk życia psychicznego, które warto jest brać pod uwagę w pracy trenerskiej. - Odcinek 2. Znaczenie nieświadomości w uczeniu kompetencji interpersonalnych.
Trzy ważne cechy nieświadomości i ich konsekwencje dla projektowania i prowadzenia procesów rozwoju kompetencji interpersonalnych.