Żyjemy i rozwijamy się w relacjach z innymi ludźmi. Kiedy spotykamy się z drugą osobą, kiedy angażujemy się w kontakt z nią, kiedy zbliżamy się emocjonalnie do drugiego człowieka, nasze życie wewnętrzne zaczyna rezonować w tej relacji. To co myślimy i czujemy, to czego doświadczamy nie jest wówczas jedynie wytworem naszego umysłu, ale jest po części wynikiem wzajemnego oddziaływania, jakie pojawia się w danej relacji. Ten rodzaj wzajemnego połączenia pomiędzy ludźmi i wzajemnego oddziaływania na siebie nazywa się transakcją.
Zapraszam do obejrzenia mini wykładu, w którym czerpiąc z teorii przywiązania opisuję transakcje umysłowe oraz zachęcam do wykorzystania bezpiecznego wzoru przywiązania, jako ciekawej kanwy ewaluacji relacji edukacyjnej.
Cały film trwa: 31 minut
Obejrzyj także:
- Wprowadzenie do serii mini-wykładów o zjawiskach psychicznego i nauce kompetencji interpersonalnych.
Źródła inspiracji do nagrania całej serii; Różnice w nauce kompetencji interpersonalnych a uczeniu innych umiejętności; Znaczenie znajomości zjawisk życia psychicznego w nauce kompetencji interpersonalnych.
- Odcinek 1. 5 zjawisk życia psychicznego mających wpływ na naukę kompetencji interpersonalnych.
Przegląd z “lotu ptaka” pięciu charakterystyk życia psychicznego, które warto jest brać pod uwagę w pracy trenerskiej. - Odcinek 2. Znaczenie nieświadomości w uczeniu kompetencji interpersonalnych.
Trzy ważne cechy nieświadomości i ich konsekwencje dla projektowania i prowadzenia procesów rozwoju kompetencji interpersonalnych. - Odcinek 3. Jak możemy docierać do nieświadomego i co jest tutaj niezbędne?
Jakie warunki są niezbędne do tego, abyśmy mogli korzystać z dynamiki nieświadomości oraz jakimi drogami możemy do nieświadomego docierać.